Bankvrij financieren voor het MKB

Kansrijke ideeën

Laat je geld renderen met rentes van 5,5 tot 9,5% per jaar.

Hoe maakt u uw crowdfunding project succesvol?

De crowdfunding vijver is goed gevuld. Er zijn veel lopende projecten waarvan sommige al langer dan 12 maanden duren. Een crowdfunding project moet geen lang traject zijn. Een succesvolle snelle volbrenging van uw crowdfunding project werpt de vruchten af voor de toekomst. Wij geven graag een aantal praktische tips om uw project tot een succesvol eind te brengen.

Concreet doel én tegenprestatie!

Investeren brengt risico’s met zich mee. Overtuig uw toekomstige investeerder dat hij zo min mogelijk risico loopt met uw project. Omschrijf concreet en uitgebreid uw doel, uw visie en wat uw toekomstplannen zijn. Hoe u ervoor gaat zorgen dat dit project wél een succes wordt. U gelooft er al in, nu die passie en wilskracht op papier zetten. Bij elke potentieel project kijkt de investeerder naar de return on investment. Geef een eerlijke schatting van wat de investeerder kan verwachten. Maar houdt het niet alleen bij geld. Denk groter; hoe kunnen zij er persoonlijk van profiteren, wat doet het voor de community of gemeenschap rond uw project, hoeveel mensen kunt u er blij mee maken of wie heeft u er al blij mee gemaakt. Maak het project persoonlijk en tastbaar voor de investeerder.

Geef potentiële investeerders vertrouwen

Als andere het doen dan zal het wel goed zijn. Online reviews, meningen van vrienden of kennissenhebben veel invloed op het beslissingsproces van een persoon. Zorg dat u de potentiele investeerder vertrouwen geeft (zie punt 1) en laat andere dat vertrouwen versterken. Ook hier geldt hoe meer informatie u over het project geeft, hoe meer vertrouwen u daarmee opbouwt. Over het algemeen geldt hoe meer investeerders in een kortere periode, hoe sneller andere investeerders volgen. Hoe krijgt u mensen zover om hun mening of review te geven? Maak het persoonlijk.

Mond-tot-mond reclame is de beste reclame

Adverteren kost geld. Mond-tot-mond reclame is de beste reclame die u als start-up kan hebben. Een investeerder die zich betrokken voelt bij een project zal daarover praten. Zorg dat uw geldschieters betrokken worden bij de ontwikkeling en groei van de start-up. Verleidt ze tot het bijdragen aan de naamsbekendheid; als taartenbakker kunt u een verjaardagstaart maken voor elke investeerder, als kledingzaak kunt u een kortingsbon geven en stuur tijdens de kerst een kaartje.

Focus niet alleen op de grote vissen in de vijver

Focus niet alleen op de grote bedragen. De kleine bedragen duren langer maar het geeft de gemiddelde investeerder het gevoel dat elke bijdrage telt. Bedank en behandel elke investeerder alsof zij de gehele investering bekostigd hebben. Grote kans dat zij nogmaals geld (misschien wel meer!) of tijd zullen investeren in het project.

Laat een bericht achter!

Heb je vragen?
Wij helpen je graag! 015 760 00 19
Nieuwsbrief

Blijf up-to-date van de laatste projecten en ontwikkelingen rondom crowdfunding!