Bankvrij financieren voor het MKB

Webstijl Online Marketing

Full-service Flex Lease. Online lead generatie, proactief en resultaatgericht. Een complete online marketing afdeling.

Webstijl Online Marketing
plus 1 Delen
100% Gefinancierd! Met dank aan 194 investeerders!

Webstijl B.V. uit Alphen aan den Rijn is sinds 2004 succesvol met een online marketing abonnementsconcept gericht op het kleinbedrijf. Door de verkoop van meer dan 2.000 abonnementen heeft zij een dominante marktpositie bereikt. In de afgelopen periode is er een transitie succesvol afgerond waarbij de doelgroep is verschoven naar het middenbedrijf (10-100 FTE) en is er een nieuw product is gelanceerd "Full-service Flex Lease". Plus de complete verkoopmethodiek is aangepast en op een hoger niveau gebracht.

De financiering
Vanwege de grote vraag en gesignaleerde behoefte in de markt wil Webstijl de financiële middelen uit dit crowdfunding project investeren in extra saleskracht en marketing. Alles staat klaar om de groeiambitie te verwezenlijken. Het doel is om de sales afdeling te verdubbelen. Een verviervoudiging van de omzet en bijbehorende winst in maximaal 5 jaar.

Projectomschrijving
Het product "Full-service Flex Lease" is geïntroduceerd en de verkoop ervan is flink op gang gekomen. Vanwege de grote vraag en gesignaleerde behoefte in de markt wil Webstijl extra saleskracht en marketing in zetten. Het doel is om de sales afdeling te verdubbelen en strategische posities in te nemen door 'display advertenties' in te zetten op een aantal doelgroep gerelateerde websites.

Groeistrategie
Het traject wordt uitgebreid beschreven in het business plan "800 x 500 = 5 < 5 welke te vinden is bij te downloaden documenten.
• Onze doelgroep: ca. 64.000 bedrijven in NL
• Karakteristieken: 10 - 100 FTE, 3e generatie online gebruikers, B2B, zakelijke dienstverlening, technische bedrijven
• Totale marktgrootte: 1207 MIO

Het product
"Full-service Flex Lease" is een uniek en onderscheidend concept wat gecreëerd is naar aanleiding van de wensen van de doelgroep. In samenwerking met onze pilotklanten, marktonderzoek en de early-adaptors, 30 in totaal, is een mooi, compleet en aantrekkelijk product ontstaan. Dankzij duidelijk onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie merken we dat de koopbereidheid hoog is. De contracten worden afgesloten met een initiële looptijd van 3 jaar.

Voordelen "Full-service Flex Lease"
• Alle online middelen op elkaar afgestemd waardoor ze elkaar versterken
• Alle online kanalen naar keuze flexibel inzetbaar (website, webshop, SEO, SEA, Social media, mobile, nieuwsbrief, etc)
• Centrale focus op doelstelling (leads, bezoekers of webshop sales)
• Doorlopende monitoring, bijsturing en uitbouw van de online campagne
• Pro-actief uitgevoerd in afstemming met opdrachtgever
• Letterlijk alles bij 1 meedenkende, meewerkende en adviserende partner 
Met andere woorden een volledige actieve online marketing afdeling tot uw beschikking voor de prijs van nog geen 1/4 FTE.
 
Over Webstijl
Full service online marketingburo en werkende vanuit een onderscheidend concept, namelijk totaal resultaat gericht op ontzorging. Altijd vanuit de abonnement/lease gedachte wat een stabiele inkomstenstroom en langdurige samenwerking met klanten garandeert. Certified Google partner en in samenwerking met partijen zoals InRetail, Bouwend Nederland, Jan des Bouvrie en diverse belangenorganisaties.

Management Team
Nico de Jong (1964): algemeen directeur, ervaren ondernemer, oprichter in 1993 van The Experts. Softwareconsultancy bedrijf actief bij corporate Nederland (Rabobank, ABNAMRO, Shell etc.) verkocht aan AINO NV in 1999. Sr VP Sales & Marketing Covast (Rotterdam & New York). Oprichter Webstijl en verantwoordelijk voor strategie en partnerships. Is 26 jaar getrouwd met Jacqueline en samen hebben zij 2 kinderen. Enthousiast bassist en watersport liefhebber.

Vincent Faaij (1975): commercieel directeur, ervaren commercieel ondernemer/manager. Was voordat hij eind 2014 bij Webstijl kwam actief bij RICOH alwaar hij in zijn rol van Business Unit manager verantwoordelijk was voor de vormgeving van een nieuw consultancy product en de uitrol daarvan in een nieuw marktsegment. Is 16 jaar getrouwd met Daniella en samen hebben ze 4 leuke kinderen. Ook hij is Bassist.

Dyon Metselaar (1990): manager product en productiehigh potential. Cum laude International Business afgestudeerd, met al meer dan 5 jaar hands-on ervaring in online marketing wereld. Speciale focus op producten en services welke leiden tot hogere conversies en online rendement. Gaat deze zomer trouwen!

Jolanda van der Meijden (1978): financieel manager, ervaren financieel professional die na het voeren van de administratie van een oliedistributeur bij Webstijl in dienst gekomen is. Heeft daarna zowel de financiële als de ledenadministratie (mede) vormgegeven. Zitting in MT sinds september 2014. Getrouwd met Wim en hebben 2 opgroeiende kinderen.

Waarom crowdfunding via kapitaalopmaat.nl
De financiering willen wij via een moderne manier zoals crowdfunding realiseren. Wij geloven in de kracht ervan.

Voor nadere informatie: http://www.webstijl.nl óf http://www.webstijl.nl/full-service-flex-lease

Webstijl Online MarketingWebstijl Online MarketingWebstijl Online MarketingWebstijl Online MarketingWebstijl Online Marketing
Investeerder Bedrag
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 200
Andries Heidema € 300
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Coen Bredenoord € 3.000
Anonieme investeerder € 1.000
Jan Janssen € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 100
Jan Janssen € 800
de rick € 3.000
Anonieme investeerder € 1.500
Ruud van Leeuwen € 200
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Harold van Dulmen € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Allert Kramer € 5.000
Rietje van Loon € 5.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Jan Janssen € 200
Lilian Verheul € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.400
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 5.000
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Boen Jozef € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
joost de Groot € 2.000
Anonieme investeerder € 3.000
Marco Koomen € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 2.500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Leo ter Voert € 200
TRincK € 300
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 200
Bart Vanwijnsberghe € 100
Anonieme investeerder € 700
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.500
P.G. Quist € 300
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Frank Massuger € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 800
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 4.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 700
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 700
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Arno Rutte € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 600
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 600
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Paul Delcour € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 800
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100

AGIUM Finance & Control heeft in opdracht van Kapitaal op Maat de toetsing verzorgd voor Webstijl B.V. Het bedrijf is in 2004 opgericht en verzorgt voor ondernemers een Full-service Web abonnement. Alles wat een kleine ondernemer nodigt heeft om succesvol te zijn. Webstijl bevindt zich midden in de afronding van een heroriëntatie (de 2e binnen tien jaar). In Juni werd een geheel nieuw product gelanceerd waarbij zij de sterke punten van het oer product combineert met de succesproducten van de afgelopen jaren. Dat product is “Full-Service Flex-Lease” ofwel online marketing nieuwe stijl. Om deze groeistrategie uit te kunnen voeren is een additioneel kapitaal nodig van circa € 175.000 euro. De verwachting is dat met circa 1 jaar de cashflow weer voldoende positief is, om verdere groei uit de eigen liquiditeit te kunnen financieren.  

Leenbedrag: € 135.000,-
Rente: 7,5%
Looptijd: 48 maanden

Cijfermatige uitwerking
Kapitaal Op Maat beschikt over de jaarrekening 2013, 2014 en een operationeel budget en groeiscenario 2015 – 2018, een bestand opbouw portefeuille abonnementen en een plan over hoe de groeidoelstelling te verwezenlijken. De uitkomsten van de toetsing zijn bijgesloten bij het project en geven een gemiddeld risico o.b.v. de uitkomsten van de ratio’s. Webstijl B.V. is een deelneming van de Gagner Groep. TackTick beheerd 90% van de aandelen van Webstijl B.V. De overige 10% is bezit van Yuki/CNBB (zijnde Arco van Nieuwland). Gagner B.V. bezit 100% van de aandelen in TackTick. De prognose laat over 2015 e.v. voldoende ruimte om aan de aflossingsverplichting te kunnen voldoen, gerelateerd aan de gewenste financiering. De uitwerking van het huidige werkkapitaal is weliswaar positief maar neemt wel af op basis van de opgestelde prognoses over de jaren 2015 en 2016, vanwege de investeringskosten in de groei. De cashflowpositie naar de prognose jaren (tot en met 2018) is voldoende om aan de financiële verplichtingen te kunnen voldoen. De afloscapaciteit is door de jaren heen voldoende en ook de rentelast past binnen het resultaat van Webstijl B.V. In de jaren 2015 en 2016 wordt extra ingezet op marketing en sales. Deze kosten worden direct in de kosten verantwoord, echter maakt 2015 en 2016 qua prognose resultaat, negatief. Een groot deel van de inkomsten bestaat uit doorlopende abonnementen. Het doel is om deze omzetbasis te vergroten waardoor er waarde in het bedrijf wordt gecreëerd.

Risico
Er wordt voldoende zekerheid gesteld voor de financiering welke wordt aangevraagd. In combinatie met de geleverde documenten en de gehanteerde uitgangspunten stellen we vanuit Kapitaal Op Maat vast dat dit een gemiddeld risico is voor de investeerder

Agium Risico Rating
De toetsing is bijgesloten bij het project en voor investeerders inzichtelijk.

Rentabiliteit
De rentabiliteitsscore is qua risico uitkomst gemiddeld. Dit wordt met name veroorzaakt door de prognose die, in 2015 en 2016, een hogere toename van de kosten laat zien in verband met groeistrategie en uiteindelijk over deze jaren een negatief resultaat. Dit herstelt zich in 2017 en 2018. De waarde opbouw van de abonnementen is daarentegen een waarde verhogende factor voor Webstijl.

Solvabiliteit
De solvabiliteit van de onderneming is gemiddeld (40%). Het werkkapitaal is positief. Dit geeft een gemiddeld tot laag risico als uitkomst. De tendentie voor de komende 2 jaar is wel dat het eigenvermogen afneemt en eveneens het werkkapitaal. Derhalve blijft het risico na een jaar nog laag tot gemiddeld. Er zal wel gericht moeten worden geïnvesteerd. Kosten voor de baten. Echter, de groei in abonnementen moet evenredig stijgen met de investeringen die worden gedaan.

Liquiditeit
De onderneming beschikt over voldoende liquiditeit om aan de verplichtingen te kunnen voldoen. Ook hier geldt dat de investeringen in groei moeten resulteren en hierin de omzet als begroot mee dient te bewegen. ?

Samenvattend:
De uitkomst van de totale beoordeling leidt gegeven de ratio’s tot een gemiddeld risico. De financiering is door diverse zekerheden afgedekt. Operationeel risico in combinatie met de gestelde zekerheden leiden tot een gemiddeld risico.

Als u bent ingelogd ziet u de aanvullende financiële informatie van dit project.

Als u bent ingelogd kunt u de zekerheden zien die aan dit project zijn verbonden.

Als u bent ingelogd kunt u een reactie plaatsen die door de ondernemer wordt beantwoord.

Als u bent ingelogd en geïnvesteerd heeft in dit project kunt u de updates over dit project inzien.

100% Gefinancierd! Met dank aan 194 investeerders!
Investeringsrisico
  • A+
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+

laaghoog

Financieringsduur

48 Maanden

Rente

7,5 %

Reeds geïnvesteerd
€ 135.000 van de € 135.000
Doel van investering
Financiering werkkapitaal
Maak kennis met...
Nico de Jong
Nico de Jong
Nico de Jong
Nico de Jong

Ik ben in 1989 ondernemer geworden vanuit de behoefte om mijn ideeën om te zetten in daadwerkelijke concepten en die succesvol te maken. Sinds die tijd heb ik een aantal bedrijven opgericht. In de jaren 90 het softwarehuis The Experts succesvol gemaakt wat resulteerde in een verkoop in 1999 aan een beursgenoteerde onderneming. Een zakelijk avontuur in Amerika tussen 1999 en 2003 was een heel leerzame en leuke periode waar ik met veel plezier aan terug denk. In 2004 heb ik Webstijl opgericht om met een innovatief concept kwalitatief hoogwaardige online marketing bereikbaar te maken voor het kleinbedrijf. Dit heeft geresulteerd in meer dan 2.000 afgesloten abonnementen. Samen met Vincent Faaij en Dyon Metselaar hebben we nu de volgende fase ingezet. We hebben een prachtig nieuw online marketing lease product gemaakt: Full-service Flex lease. Waar we het wat grotere MKB bedrijf (10-100FTE) mee ontzorgen en de online leadgeneratie absoluut maximaliseren. Recent geïntroduceerd maar nu al een flink aantal keren succesvol verkocht. Wij hebben er dan ook heel veel zin in om dit succes verder uit te bouwen!

Nico de Jong maakt gebruik van...
Incentive
  1. Voor iedere inschrijving vanaf € 100,- Een "Zomerpakket" met daarin Oranje Strandbal, oranje zonnebril, een informatie pakket en een overdraagbare voucher voor een Internet Kansen Onderzoek voor één website kosteloos.

  2. Voor iedere inschrijving vanaf € 250,- Het "Zomerpakket" met een overdraagbare voucher van € 225,- te besteden bij aanschaf van een nieuw Webstijl product.

  3. Voor iedere inschrijving vanaf € 1000,- Het "Zomerpakket" met 2 overdraagbare vouchers van € 225,- elk.
Geen project van uw keuze?

Mail mij bij nieuwe projecten.

Heb je vragen?
Wij helpen je graag! 015 760 00 19
Nieuwsbrief

Blijf up-to-date van de laatste projecten en ontwikkelingen rondom crowdfunding!