Bankvrij financieren voor het MKB

Trade & Traffic Plus B.V.

Importeur van scooters en motorrijwielen wordt nu distributeur van elektrische scooters van het bekende merk Lifan.

Trade & Traffic Plus B.V.
plus 1 Delen
100% Gefinancierd! Met dank aan 146 investeerders!

Ondernemer Jan Moesker importeert al sinds 1994 diverse soorten motorrijwielen en scooters. Als degelijke ondernemer lukt het hem om de dealers aan wie hij levert aan zich te binden en tegelijkertijd te zorgen voor een actueel assortiment. Trade & Traffic Plus B.V. is nu importeur van de bekende Lifan scooters. Deze elektrische scooters zijn erg populair en worden door veel mensen in de grote steden gekozen. Om een goede voorraad aan te kunnen leggen is Trade & Traffic Plus op zoek naar werkkapitaal. Er zit geruime tijd tussen het bestellen en de levering van de scooters en dit zorgt voor de huidige financieringsvraag. Trade & Traffic Plus is op zoek naar een lening van € 100.000, - en biedt investeerders een rentepercentage aan van 7% gedurende 48 maanden. 

Het bedrijf
Trade & Traffic B.V. is een importeur van scooters, bromfietsen en motoren uit diverse landen. Het bedrijf is opgericht in 1994 en gevestigd in Zwolle. Trade & Traffic is steeds op zoek naar interessante voertuigen waarmee we ons onderscheiden in de markt en dit lukt tot nu toe erg goed. Trade & Traffic verkoopt uitsluitend via de vakhandel geselecteerde dealers. Deze dealers vormen de kern van het succes van Trade & Traffic, want een gemotoriseerd voertuig vraagt nu eenmaal om goed onderhoud en nazorg. Uiteraard ondersteunt Trade & Traffic haar klanten ( de dealers ) met advies en een snelle levering van benodigde onderdelen. Trade & Trafiic levert een breed assortiment van snorbromfiets tot 650 cc motoren en scooters, waaronder motoren voor Off-road, en ook driewiel scooters. Sinds 2018 heeft Trade & Traffic het importeurschap voor Lifan Elektrische scooters gekregen. De vraag naar elektrische scooters is enorm groot en dit gaat de omzet van Trade & Traffic een enorme boost geven.

Organisatie
De onderneming Trade & Traffic werd opgericht in 1994 door Jan Moesker te Zwolle en was eigendom van Jan Moesker en een Duitse onderneming. Recentelijk is deze situatie gewijzigd omdat de Duitse onderneming als slapende aandeelhouder al 15 jaar niet meer actief was in Trade & Traffic. Er is - in overeenstemming met de statuten- besloten om een activa-passiva transactie te verrichten en de activiteiten onder te brengen in de nieuwe BV met de naam Trade & Traffic Plus B.V. waarvan de heer Moesker enig aandeelhouder is. Op dit moment zijn er drie mensen werkzaam voor Trade & Traffic Plus

Omzet en Groei
Het lukt ondernemer Jan Moesker al jaren om een stabiele omzet te realiseren en tegelijk altijd op de hoogte te zijn van de nieuwste trends op het gebied van motoren en scooters. Dat is de reden dat Jan Moesker nu het importeurschap heeft verkregen van de elektrische scooters van Lifan. Er is enorm veel vraag naar elektrische scooters en Trade & Traffic stapt op het juiste moment in. Om voldoende voorraad te hebben en aan de groeiende vraag te kunnen voldoen is nu extra financiering noodzakelijk.
Dealers waarderen het altijd actuele aanbod van Trade & Traffic Plus en door de goede service en het relatiebeheer lukt het Jan Moesker om deze klanten jaren aan zich te binden.

Lifan scooters  
De Lifan elektrische scooter is een scooter met compacte afmetingen en 10 inch wielen. De opvallend frisse blauwe kleur geeft hem een sportief tintje en dat wordt verstrekt door het brede sportieve stuur dat vrij hoog geplaatst is. Nu duurzaamheid en CO2 uitstoot hoog op de kalender staan kiezen steeds meer mensen voor een elektrische scooter.

Financieringsbehoefte
Nu Trade & Traffic importeur is van de Lifan Elektrische scooters is er een financieringsbehoefte ontstaan van € 100.000,- om de voorraad voor te financieren. De levering van de scooters duurt langer en dit noodzaakt Trade & Traffic om deze stap te zettten. Trade & Traffic Plus B.V. vraagt derhalve de investeerders via Kapitaal Op Maat om een lening van € 100.000,- gedurende 48 maanden en biedt in ruil een rentepercentage aan van 7%.

Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat
Volgens ons is crowdfunding de ideale oplossing voor ondernemers op zoek naar werkkapitaal of groeikapitaal. We kunnen op deze manier een groep investeerders aan ons binden en ervoor zorgen dat crowdfunding onderdeel van onze groeistrategie wordt. Omdat het voor ons de eerste keer is zijn we erg nieuwsgierig naar het verloop. We hebben voor Kapitaal Op Maat gekozen omdat we het contact met het team direct erg prettig vonden. 
We zullen al uw overige vragen zo snel mogelijk beantwoorden via het interactieveld. 

 

Voor meer informatie www.lifan.nl  en     https://www.trade-traffic.com/

Trade & Traffic Plus B.V.Trade & Traffic Plus B.V.
Investeerder Bedrag Datum
Jozef 't Hoen € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 3.000 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 2.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 2.000 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 400 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
P van Tuel € 100 06 juli
Wim Stolk € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 2.000 06 juli
J. van Duijn € 1.000 06 juli
Bastiaan Kroon € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 400 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 400 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Hendrik Boer € 2.500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Adri van Denderen € 2.500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Rein Mostert € 1.500 06 juli
Anonieme investeerder € 5.000 06 juli
Anonieme investeerder € 2.500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 400 06 juli
Anonieme investeerder € 400 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 2.500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 2.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 400 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
P.C. Schuller € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 600 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Jurjen Tegelaar € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 2.500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Wiebe van der Hoek € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 2.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 600 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Ruud van der Pluijm € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 10.000 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 4.900 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Ruud Peters € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 500 06 juli
Anonieme investeerder € 300 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 200 06 juli
Anonieme investeerder € 1.000 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli
Anonieme investeerder € 100 06 juli

LoanStreet heeft de toetsing verzorgd van Trade & Traffic Plus B.V. in opdracht van Kapitaal Op Maat B.V. De inhoud is bestemd voor (potentiële) investeerders van Kapitaal Op Maat. De informatie wordt vertrouwelijk beschikbaar gesteld en mag op geen enkele wijze worden gedeeld.

Financieringsbehoefte;
Trade & Traffic Plus B.V. (TT) wil een financiering van €100.000. De financiering wordt gebruikt voor groei en uitbreiding. TT importeert al vanaf 1994 scooters, bromfietsen en motoren uit diverse landen. De financiering gaat gebruikt worden voor voorraad. Tevens heeft de onderneming recent het importeurschap van Lifan Elektrische scooters gekregen, wat dient te gaan zorgen voor een verdere omzetstijging en benodigde voorraad.

Analyse Kredietwaardigheid;
Op basis van de cijfers van TT is de onderneming financierbaar voor het gewenste bedrag van €100.000. De terugbetalingscapaciteit, liquiditeit en solvabiliteit op basis van de cijfers van de werkmaatschappij is voldoende.

De onderneming TT werd voorheen gedreven vanuit een andere juridische entiteit. In deze entiteit was Jan Moesker, de ondernemer, aandeelhouder naast een andere aandeelhouder. Deze andere aandeelhouder betrof een Duitse onderneming die al meer dan 15 jaar niet meer actief was en als slapende aandeelhouder in de voorgaande BV zat, Trade & Traffic B.V. Daarom is besloten, in overeenstemming met de statuten, om recentelijk een activa-passiva transactie te verrichten en de activiteiten onder te brengen in Trade & Traffic Plus B.V., waar de heer Moesker enig aandeelhouder is. Dit betekent dat alle activiteiten inclusief alle balansposten van de oude onderneming zijn overgenomen. De koopsom is gelijk aan het eigen vermogen van de oude onderneming, te weten €56.000. Hierdoor ontstaat een lening van de oude entiteit aan de nieuwe entiteit, en deze lening wordt in de nieuwe entiteit achtergesteld ten opzichte van alle posten op de passivazijde. In de nieuwe entiteit zal een schuld van de onderneming aan Jan Moesker worden omgezet in eigen vermogen, dit betreft €93.000. Hierdoor is de solvabiliteit voldoende.

In de tabel in het bijgevoegde rapport zijn de rating en kernindicatoren voor de onderneming te vinden. Afgeronde boekjaren zijn altijd zeer belangrijk geweest voor het bepalen van de kredietwaardigheid. Door de koppeling op het boekhoudpakket is er op een gemakkelijke manier ook meer recente informatie beschikbaar. In de tabel in het rapport zijn daarom zowel de gehele boekjaren uit het verleden te zien, alsmede de meest recente 12 maanden. De kernindicatoren zijn berekend na financiering, ook voor historische jaren, om op die manier het effect dat de financiering heeft op de historische prestaties van de onderneming te simuleren

Conclusie;
Uit het Ratingmodel van LoanStreet komt een Ondergemiddeld risico (BBB-) met materiele zekerheden voor de investeerders. (toelichting Risicoklassen)

Kapitaal Op Maat heeft het project Trade & Traffic Plus ingedeeld in de sector/branche 'Groothandel'

Investeerders die zijn ingelogd kunnen het volledige rapport van de toetsing raadplegen.

Als u bent ingelogd ziet u de aanvullende financiële informatie van dit project.

Als u bent ingelogd kunt u de zekerheden zien die aan dit project zijn verbonden.

Als u bent ingelogd kunt u een reactie plaatsen die door de ondernemer wordt beantwoord.

Als u bent ingelogd en geïnvesteerd heeft in dit project kunt u de updates over dit project inzien.

100% Gefinancierd! Met dank aan 146 investeerders!
Investeringsrisico
  • A
  • A-
  • BBB
  • BBB-
  • BB
  • B+
  • B

laaghoog

Financieringsduur

48 Maanden

Rente

7 %

Reeds geïnvesteerd
€ 100.000 van de € 100.000
Doel van investering
Voorfinanciering voorraden
Maak kennis met...
Jan Moesker
Jan Moesker

Mijn naam is Jan Moesker, ik ben geboren in 1955 en al jaren gelukkig getrouwd met Janny. Samen hebben we twee zonen die inmiddels zijn uitgevlogen. Na mijn opleidingen ben ik al snel als zelfstandig ondernemer aan de slag gegaan en sinds die tijd - 1979 - houd ik mij ook al bezig met mobiliteit.
Ik begon als eigenaar van een motorzaak en later als importeur van scooters en motorrijwielen. Dit jaar zijn we importeur geworden van Lifan Elektrische scooters. De vraag hiernaar is enorm en het succes is enigszins overweldigend. Door dit succes is nu ook de behoefte ontstaan aan extra kapitaal. We hopen dat dit verhaal duidelijk is voor investeerders en lichten indien nodig graag per berichten in het interactief venster toe.
Crowdfunding is nieuw voor ons en we vinden het heel interessant om te kijken hoe dit online funden zal verlopen.



Geen project van uw keuze?

Mail mij bij nieuwe projecten.

Heb je vragen?
Wij helpen je graag! 015 760 00 19
Nieuwsbrief

Blijf up-to-date van de laatste projecten en ontwikkelingen rondom crowdfunding!