Bankvrij financieren voor het MKB

P&S Xtra - Personeelsadvies

Opstart en overname Personeelsadvies en Salarisadministratie

P&S Xtra - Personeelsadvies
plus 1 Delen
100% Gefinancierd! Met dank aan 43 investeerders!

P&S Extra, wat is dat?
Veel MKB’ers zijn goed in ondernemen, maar personeel in het algemeen is iets wat veel bedrijven afschrikt. Salarisonderhandelingen zijn al verschrikkelijk, maar wat nou als iemand ziek wordt, of erger nog, je moet iemand ontslaan?

P&S Extra ontzorgt klanten binnen het MKB en Administratie- en Accountantskantoren volledig op het gebied van personeel- en salarisadministratie. Je moet hierbij denken aan:
• Begeleiding en advies bij het in dienst nemen van personeel
• O.a. het begeleiden/uitvoeren van werving en sollicitatie trajecten, opstellen en/of evalueren van arbeidsvoorwaarden, (arbeids) overeenkomsten en het houden van QuickScans
• Begeleiding en advies bij jaarcyclus systematieken, vaststellen en evalueren van salarisgebouw, ondersteuning van het management
• Begeleiding en advies bij ontslag en reorganisaties
• Interim werkzaamheden m.b.t. personeel- en salarisadministratie
• Online verwerken van de personeel- en salarisadministratie inclusief het bieden van eenvoudige en efficiënte HRM en Management Tools rondom ziekteverzuim, verlof, digitaal dossier, jaarcyclus en verstrekkingen. Het stevige fundament onder deze dienstverlening is de online personeel- en salarisadministratie, iets wat voor ieder bedrijf noodzakelijk is, maar nu vaak nog door de accountant uitgevoerd wordt.

Wie is Pieter Nicolai
In de afgelopen ruim 20 jaar ben ik actief werkzaam geweest binnen de personeel- en salarisadministratie. Gedurende deze jaren ben ik verantwoordelijk geweest voor de afdeling Personeel- en Salaris bij een middelgroot accountantskantoor in het noorden van het land. In deze jaren heb ik het vak van salarisadministrateur zien veranderen naar salarisadviseur. Hierbij heb ik veel innovaties doorgevoerd om tot een efficiënte salarisverwerking te komen maar heb ik bovenal ingezet op ontwikkeling van onze adviesvaardigheid. Inmiddels is deze afdeling Personeel & Salaris uitgegroeid tot een dynamische advies gerichte organisatie met ruim 20 medewerkers. Als teamleider heb ik daar mijn ziel en zaligheid in gelegd en iets moois tot stand kunnen brengen. In de laatste jaren is het mij duidelijk geworden dat ik veel liever bezig ben met het ontwikkelen en klantgericht maken van de organisatie dan met het aansturen van personeel. Om deze reden heb ik besloten om een nieuwe koers te gaan varen, mijn kennis, ervaring en competenties ga ik nu inzetten om een personeelsadvies en salarisadministratiekantoor te starten. Vanuit dit bedrijf ga ik ook mijn kennis en ervaring delen door interim werkzaamheden uit te voeren en klankbord te zijn voor het management m.b.t. HRM en Salaris vraagstukken.

Oprichting P&S Xtra
Als zelfstandig ondernemer heb ik daarom P&S Xtra (eenmanszaak) opgericht, P&S Xtra gaat online salarisadministratie en personeelsadvies aanbieden aan het MKB en Administratie- en Accountantskantoren. De dienstverlening bestaat uit een online platform voor het verwerken van de personeel- en salarisadministratie plus het pro actief adviseren en begeleiden van klanten. Daarnaast biedt ik mijn kennis en ervaring aan bedrijven om voor hen als klankbord te fungeren m.b.t. het personeelsbeleid, HRM en Salaris vraagstukken en interim activiteiten. In overleg met mijn voormalige werkgever is een deel van het klantenbestand door mij per 1 juli 2014 overgenomen. Met P&S Xtra is het de bedoeling om, nog meer dan nu al het geval, klanten binnen het MKB en Administratie- en Accountantskantoren betrokken te ontzorgen m.b.t. het in dienst nemen, hebben en houden van personeel.

De pijlers van P&S Xtra
De pijlers van de onderneming bestaan uit ondersteuning en advisering bij instroom, doorstroom en uitstroom van personeel. Het volledig online voeren van de personeel- en salarisadministratie vormt de basis van deze werkzaamheden. Jarenlange kennis en ervaring rondom HRM en Salaris waarmee andere ondernemingen zich kunnen versterken.

Mijn drijfveren
Het motief om deze onderneming aan te gaan is een gedrevenheid om klantgericht zelfstandig te ondernemen binnen de sector waar ik jarenlange ervaring in heb. Na jaren van management activiteiten opnieuw zelf aan de knoppen zitten, nieuwe technieken en inzichten gebruiken en de mogelijkheden van internet en social media volop benutten in een nieuwe vorm van personeel- en salaris dienstverlening. Het ontwikkelen van producten en diensten geeft mij energie en motivatie in de bedrijfstak waar ik al meer dan 20 jaar werkzaam ben. Vanuit jarenlange ervaring en trainingen is er ruime kennis op het vakgebied aanwezig.

De financiering
Voor het oprichten van P&S Xtra ben ik op zoek naar € 40.000. Deze wordt voornamelijk aangewend voor de overname van de klanten en de daarmee gepaard gaande goodwill vergoeding. De aanloopkosten bestaan uit kosten oprichting onderneming inclusief kosten boekhouder, kamer van koophandel e.d., adviezen van specialisten, aanschaf pc/laptop, aanschaf printer, aanmaak brochure en mailing, briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, ontwikkeling bouwen van de website, advertentie/acquisitie kosten e.d.

Waarom kies je voor P&S Xtra?
De reden waarom voor P&S Xtra gekozen wordt i.p.v. andere aanbieders is de complete focus op alleen het onderdeel Personeel- en Salaris in samenhang met het gebruik van eigentijdse online software voor niet alleen de verwerking van de administratie maar ook voor het genereren van management en HRM informatie uit deze administratie. Daarnaast is de no-nonsense mentaliteit en een dosis gezond verstand in combinatie met jarenlange ervaring, kennis en competenties een goede reden om samen te werken met P&S Xtra. P&S Xtra heeft een zeer breed netwerk van vakspecialisten welke voor diverse adviesklussen kunnen worden ingezet. Wat deze vakspecialisten met elkaar gemeen hebben is een klantgerichte houding waarbij creatieve en bruikbare adviezen worden gegeven die praktisch en toepasbaar zijn.

Wat is het verdienmodel?
Het verdienmodel bestaat uit abonnementen. De klanten van P&S Xtra kunnen verschillende abonnementen afnemen waarbij zij o.a. kunnen kiezen voor het zelf voeren van de personeel- en salarisadministratie tot het volledig uitbesteden hiervan aan P&S Xtra. Daarnaast zijn er verschillende opties m.b.t. HRM toepassingen. Voor advies zijn er advies abonnementen maar er kan uiteraard ook gekozen worden voor advies op maat waarbij dit advies op basis van een offerte op maat of op basis van gerealiseerde uren wordt afgenomen.

De concurrentie
Er is concurrentie, alleen is deze veelal gericht op het voeren van administratieve werkzaamheden waarbij het eindproduct een kloppende salarisadministratie is. Voor P&S Xtra is een kloppende salarisadministratie het begin. Wij onderscheiden ons juist op het terrein van toepasbaar, no-nonsense, praktisch advies en sparren met de ondernemer. Zo kan de ondernemer een goed personeelsbeleid voeren, kosten besparen of in de hand houden. P&S Xtra is betrokken ontzorgend door actief mee te denken, te adviseren en werkzaamheden over te nemen zodat de klant bezig kan met waar hij of zij goed in is. Innovatie binnen P&S Xtra ligt op het terrein van internet toepassingen, er wordt gebruik gemaakt van de meest moderne applicaties waarbij vele koppelingen mogelijk zijn met o.a. uren registratie systemen, boekhoudprogramma’s en overige programma’s en bestanden. Daarnaast wordt op het gebied van communicatie optimaal gebruik gemaakt van huidige en toekomstige media. Betrokkenheid is onderscheidend door 24/7 dienstverlening, 1 op 1 relatie met de klant en een actieve samenwerking met zelfstandige vakspecialisten.

Mijn doelstellingen
De verwachte omzet voor het jaar 2014 is ruim € 20.000. Voor de personeel- en salarisadministratie wordt normaliter het boekjaar gehanteerd. Voor het boekjaar 2014 wordt daarom bij de omzet abonnementen en extra werk uitgegaan van de bestaande relaties welke via een goodwill vergoeding worden overgenomen. Daarnaast wordt een aantal lopende projecten bij de voormalige werkgever in samenspraak afgerond. In de loop van het jaar 2014 zal er sprake zijn van een lichte groei door met name advies werkzaamheden. Vanaf 1-1-2015 wordt een groei in het aantal relaties verwacht van ruim 30% waardoor de verwachte omzet over 2015 naar verwachting uit komt op een kleine €70.000.

Waarom kies ik voor Crowdfunding bij kapitaalopmaat.nl?
Ik heb weinig vertrouwen in banken op dit moment en zie crowdfunding als de beste wijze van financiering voor ondernemers in deze tijd. Daarnaast vind ik crowdfunding erg passen bij de wijze waarop ik mijn ondernemerschap tot uiting wil brengen. Ook binnen P&S Xtra maak ik gebruik van moderne instrumenten, social media en ben ik gericht op eigentijdse innovaties, hierin past het financieren van de onderneming door crowdfunding.

Als u bent ingelogd ziet u de zekerheden die de ondernemer biedt en de samenvatting van de toetsing.

Update: 4 augustus 2014
Sinds 1 juli 2014 is de klantenkring overgenomen waarbij P&S Xtra nu voor MKB bedrijven en administratie- en accountantskantoren de personeel- en salarisadministratie verzorgt. Voor ruim 100 MKB bedrijven wordt nu de administratie verzorgt. Vrijwel alle klanten waren enthousiast om over te stappen naar P&S Xtra. Per 1 augustus jongsleden is de eerste echte nieuwe klant binnen. In de afgelopen maand heb ik tevens nog een fikse interim klus afgerond. Kortom, het gaat super en het seizoen moet nog beginnen!

P&S Xtra - PersoneelsadviesP&S Xtra - PersoneelsadviesP&S Xtra - PersoneelsadviesP&S Xtra - PersoneelsadviesP&S Xtra - Personeelsadvies
Investeerder Bedrag Datum
Anonieme investeerder € 800 25 augustus
Gert Mosterd € 500 25 augustus
Anonieme investeerder € 2.000 25 augustus
Anonieme investeerder € 200 25 augustus
Derkjan van Veen € 4.000 25 augustus
Anonieme investeerder € 500 23 augustus
Anonieme investeerder € 200 22 augustus
Anonieme investeerder € 3.000 22 augustus
Anonieme investeerder € 100 20 augustus
Anonieme investeerder € 100 20 augustus
Anonieme investeerder € 300 19 augustus
Anonieme investeerder € 100 19 augustus
Anonieme investeerder € 200 18 augustus
Anonieme investeerder € 2.000 18 augustus
Anonieme investeerder € 700 18 augustus
Anonieme investeerder € 200 17 augustus
Anonieme investeerder € 500 16 augustus
Anonieme investeerder € 3.000 16 augustus
Ties Spakman € 5.000 16 augustus
Anonieme investeerder € 500 13 augustus
Anonieme investeerder € 500 08 augustus
Anonieme investeerder € 200 03 augustus
Derkjan van Veen € 1.000 30 juli
Anonieme investeerder € 200 28 juli
Anonieme investeerder € 300 26 juli
Anonieme investeerder € 500 26 juli
Anonieme investeerder € 500 24 juli
Anonieme investeerder € 100 21 juli
Anonieme investeerder € 300 19 juli
Anonieme investeerder € 400 19 juli
Anonieme investeerder € 200 18 juli
Anonieme investeerder € 500 15 juli
K.J.C. Gardien € 100 08 juli
Anonieme investeerder € 1.000 02 juli
Anonieme investeerder € 3.500 01 juli
Anonieme investeerder € 100 01 juli
Anonieme investeerder € 1.000 29 juni
Anonieme investeerder € 100 26 juni
Anonieme investeerder € 500 25 juni
Anonieme investeerder € 500 23 juni
Anonieme investeerder € 200 20 juni
Anonieme investeerder € 200 20 juni
Anonieme investeerder € 100 17 juni
Anonieme investeerder € 400 15 juni
Anonieme investeerder € 100 15 juni
Anonieme investeerder € 500 13 juni
Anonieme investeerder € 500 13 juni
Anonieme investeerder € 200 13 juni
Anonieme investeerder € 500 12 juni
Anonieme investeerder € 100 11 juni
Anonieme investeerder € 500 11 juni
Anonieme investeerder € 500 11 juni
Leendert Smit € 300 11 juni
Anonieme investeerder € 500 10 juni

De financiering
Voor het oprichten van P&S Xtra ben ik op zoek naar € 40.000. Deze wordt voornamelijk aangewend voor de overname van de klanten en de daarmee gepaard gaande goodwill vergoeding. De aanloopkosten bestaan uit kosten oprichting onderneming inclusief kosten boekhouder, kamer van koophandel e.d., adviezen van specialisten, aanschaf pc/laptop, aanschaf printer, aanmaak brochure en mailing, briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, ontwikkeling bouwen van de website, advertentie/acquisitie kosten e.d.

Als u bent ingelogd ziet u de aanvullende financiële informatie van dit project.

Als u bent ingelogd kunt u de zekerheden zien die aan dit project zijn verbonden.

Als u bent ingelogd kunt u een reactie plaatsen die door de ondernemer wordt beantwoord.

Als u bent ingelogd en geïnvesteerd heeft in dit project kunt u de updates over dit project inzien.

100% Gefinancierd! Met dank aan 43 investeerders!
Investeringsrisico
  • AA
  • A+
  • BBB+
  • A
  • A-
  • BBB
  • BBB-

laaghoog

Financieringsduur

60 Maanden

Rente

7 %

Reeds geïnvesteerd
€ 40.000 van de € 40.000
Doel van investering
Overname
Maak kennis met...
Pieter Nicolai
Pieter Nicolai

Mijn naam is Pieter Nicolai (45), ik ben getrouwd met Grean en wij hebben samen 4 kinderen. Wij wonen in het pittoreske Opende (gr.). Mijn sterke punten zijn, organiseren, klantgerichtheid en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van HRM en salarisadministratie weet ik wat de kansen en risico's zijn met betrekking tot het in dienst nemen, hebben en houden van personeel.

Geen project van uw keuze?

Mail mij bij nieuwe projecten.

Heb je vragen?
Wij helpen je graag! 015 760 00 19
Nieuwsbrief

Blijf up-to-date van de laatste projecten en ontwikkelingen rondom crowdfunding!