Bankvrij financieren voor het MKB

OneFit Unlimited

Succesvol online platform voor alles-in-een sportabonnementen zoekt groeikapitaal voor uitbreiding naar nieuwe steden.

plus 1 Delen
100% Gefinancierd! Met dank aan 158 investeerders!

OneFit biedt een flexibel alles-in-één abonnement voor sport en wellness aan. Voor € 59,- per maand kunnen sporters vrij trainen en lessen volgen bij de beste sportlocaties van hun stad. In Amsterdam is er keuze uit meer dan 80 fitnesscentra, yogastudio's, bootcamps, zwembaden, danscentra en boksscholen. Sinds de start in januari groeit OneFit explosief. In oktober is OneFit ook in Den Haag van start gegaan. OneFit werkt via een gebruiksvriendelijk online platform. De organisatie is nu al breakeven en zoekt € 100.000,- groeikapitaal om ook naar andere steden uit te breiden.

Hoe werkt OneFit?
OneFit heeft afspraken gemaakt met de betere sportaanbieders. Dit is een breed aanbod van fitnesscentra, yoga- en pilatesstudio's, zwembaden, outdoor sportorganisaties, boksscholen en danscentra. Het totale aanbod van lessen en locaties voor vrije training staat in de database van OneFit. Op de website zijn voor OneFit leden alle mogelijkheden duidelijk te bekijken en de lessen zijn direct online boekbaar. Leden kunnen alles online regelen: inschrijven, lessen reserveren of het abonnement tijdelijk pauzeren. Betaling gaat maandelijks voor aanvang van de nieuwe periode via automatische incasso waarbij er geen verplicht jaarcontract is.

Het grote voordeel voor leden is de keuze en afwisseling. In Amsterdam is er keuze uit meer dan 3.000 lessen per week. Het beoefenen van verschillende sporten, zoals de combi fitness en yoga, is vaak erg kostbaar. Met OneFit krijg je alle premium clubs en studio's maar ook value-for-money. Een losse yogales of training kost snel € 10,- tot € 15,-. Vaak is er de verplichting een langlopend abonnement of een rittenkaart te nemen. Er mag 'onbeperkt' gesport worden met inachtneming van de regel dat dezelfde sportlocatie per maand maximaal 4x bezocht mag worden.

Voor de sportaanbieders brengt OneFit veel nieuwe klanten. We spreken een inkoopprijs per bezoek af. Deelname is op basis van no cure, no pay, er is dus geen investering vereist.
Sportaanbieders hebben doorgaans een behoorlijke rest capaciteit. Met het online reserveringssysteem sturen we precies klanten naar de lessen waar de bezetting beter kan. Ook bij het vrij trainen is het zo dat we de bezettingsgraad en de marge verbeteren. Door de maximaal 4 bezoeken per maand concurreren we niet met de abonnementen van de sportaanbieder.

Op alle vaste locaties heeft OneFit een terminal staan waarmee de OneFit kaart van de sporter kan worden uitgelezen. Dit werkt zoals de OV-Chipkaart. Bij het inchecken wordt real-time in de OneFit database gecheckt of de sporter een geldig abonnement heeft. Bij het inchecken verschijnt op de web-applicatie een foto ID van de sporter ter verificatie. Reserveringen voor lessen ontvangen de sportaanbieders via een dagelijks reserveringsoverzicht. Met circa 20 locaties is er een koppeling gemaakt met het reserveringssysteem waarmee we direct lessen inboeken in de eigen reserverings-software van de aanbieder. Ook de beschikbaarheid van lesplaatsen is daarmee altijd up-to-date. Door het grote aanbod van lessen en locaties scoort OneFit hoog in de Google rankings. Met bijna 2.000 reviews van klanten is OneFit meer en meer een online platform, we brengen hiermee een branche die tot heden vooral offline was naar het online tijdperk.

Investering
OneFit heeft € 100.000,- nodig om het concept verder te verbeteren en de groei naar meerdere steden in Nederland te verwezenlijken. Tevens wil OneFit in 2016 beginnen met de uitbreiding naar Duitse en Belgische steden. De financiering zal aangewend worden voor:
- personele bezetting
- verbeteren van het online platform
- ontwikkeling mobiele applicatie
- marketing / verkoop Nederlandse markt
- opstarten van activiteiten in Duitse en Belgische steden

Omzet
Op 1 januari introduceerde OneFit het abonnementsmodel in Amsterdam. De omzet ontwikkelde zich als volgt:

Q1 € 15.340,-
Q2 € 57.136,-
Q3 € 150.186,-

De prognose voor het 4e kwartaal is € 250.000,- omzet. In oktober realiseerde OneFit een omzet van € 75.000,- en was daarmee 10 maanden na de start van het Unlimited abonnement break even.

Marketing
OneFit heeft groei behaald zonder grootschalige marketingcampagnes. 40% van de nieuwe klanten komt bij OneFit via een referralcode (vriendencode) die onze klanten eenvoudig kunnen delen via email, Facebook of Twitter. Een moderne vorm van mond-tot-mond reclame dus. De positieve reviews en artikelen van bloggers en media hebben de start van OneFit een push gegeven. Enkele quotes:
Elle: "Het nieuwe sporten is hier!"
DutchCowboys: "De Netflix voor sportscholen"
Marie Claire: "Waarom bestaat dit nu pas?"
UrbanRunners: "Het sporten van de toekomst."
Naast de promotie via PR en het referral-programma is OneFit succesvol met online marketing, met name via Facebook, Instagram en Google Adwords.

Enkele cijfers
- er zijn inmiddels 2.000 reviews over sportlessen en locaties geschreven door OneFit leden
- er zijn 40.000 workouts gedaan met OneFit in 10 maanden
- klantwaardering 8.4 - 96% beveelt OneFit aan (bron: Feedback Company)

De markt
69% van de Nederlanders doet aan sport. Fitness is de nummer 1 sport van Nederland en wordt beoefend door 35% van de bevolking. De top 3 sporten in de doelgroep 25 - 44 jaar bestaat verder uit hardlopen en zwemmen. Deze 3 sporten vormen ook de top 3 van sporten die men wil gaan beoefenen. Yoga is de snelst groeiende vorm van beweging. De motieven van sporters wijzigen, er is vooral groei in het aandeel gezondheid-sporters, prestatie-sporters en zuinige-sporters, dit gaat ten koste van de gezelligheid-sporter en de verenigingsporter.
(Bronnen: NOC/NSF Sportersmonitor 2012 en Q&A Research 2013)

De groei in deze markt zit vooral bij de boutique gyms en studio's; personal en small group trainingen (crossfit, bokstraining), body & mind activiteiten (yoga, pilates) en outdoor trainingen (bootcamp). Fitnesscentra hebben nog steeds een groot marktaandeel maar het middensegment heeft het moeilijk. Er komen steeds meer functionele budget-aanbieders aan de onderkant en echte premiumclubs aan de bovenkant van de markt. Traditionele verenigingssporten passen steeds minder goed in de agenda van de moderne consument.

De tijd voor innovatie in health en fitness is nú. De belangstelling voor gezond leven en er goed uitzien is groter dan ooit. Zeker onder de 'Millenials' is er sprake van een echte gezondheidscultus. Deze doelgroep is vaak hoog opgeleid en woont/werkt in de grote steden.

De online consument 'knows-it-all' en 'wants-it-all'. Waar andere branches de shift naar online al hebben gemaakt is deze beweging in de sport pas net ingezet. Dit zal er toe leiden dat ook deze markt transparanter en flexibeler wordt.

De markt van sportaanbieders is gefragmenteerd en bestaat uit vele kleine ondernemingen. Doorgaans zijn deze ondernemers productgericht bezig en de middelen om meer aan marketing en automatisering te doen zijn beperkt.

OneFit speelt met haar product en techologie optimaal in op deze marktontwikkelingen.

Strategie
Met OneFit is sporten leuker en makkelijker. Ons doel: meer mensen vaker laten sporten. Meer variatie maakt het sporten leuker, je houdt het makkelijker vol en boekt zo ook echt resultaat.
Onze technologie zorgt dat je het makkelijk kunt regelen. Geen gedoe met contracten, opzeggen, rittenkaarten en losse betalingen. Doordat je niet gebonden bent aan een locatie is samen sporten met vriend(inn)en gemakkelijk.

Het OneFit model is eenvoudig schaalbaar. Na Amsterdam en Den Haag gaan we ook de andere grote Nederlandse steden aansluiten. Op basis van deze ervaring willen we het concept ook in andere Europese steden introduceren. Op termijn willen we OneFit in alle Europese steden aanbieden.

Naast de knowhow over het opstarten van deze business zien we onze technologie als het belangrijkste concurrentievoordeel. We zullen dus investeren in de beste online en mobiele oplossing voor de sporter en de sportaanbieder.

Historie
OneFit is opgericht in oktober 2012 rondom het concept van een landelijke prepaid fitnesskaart waarmee losse bezoeken bij fitnesscentra kunnen worden betaald. Na 2 jaar investeren in dit platform, kaartsysteem en terminals, netwerk van sportscholen en marketing/verkoop is de conclusie dat dit concept werkt maar niet voldoende snel groeit. Najaar 2014 hebben de oprichters besloten het OneFit abonnement in Amsterdam te introduceren. Hiermee is de business in een stroomversnelling gekomen.

De aandeelhouders van OneFit hebben gezamenlijk de aanloopverliezen afgedekt met aandelenstorting en achtergestelde leningen. OneFit heeft aan al haar verplichtingen voldaan. Met het oog op de toekomst is onlangs besloten tot een structuurwijziging waarbij er een OneFit Holding is opgericht waaronder twee werkmaatschappijen hangen; OneFit Unlimited BV en OneFit Prepaid BV. De financiering middels deze crowdfunding campagne wordt verstrekt aan OneFit Unlimited BV. Dit is de onderneming waarin het succesvolle nieuwe concept wordt geexploiteerd.

Waarom kiezen we voor Crowdfunding?
We hebben gekozen om de financiering via crowdfunding op te halen omdat dit meteen een goede manier is om meer bekendheid voor het concept van Onefit Unlimited B.V. te genereren. We zijn succesvol in Amsterdam en Den Haag dankzij de vele positieve reviews en mond op mondreclame en hopen nu dat heel Nederland enthousiast wordt. 

Meer informatie? Bezoek onze website http://www.onefit.nl/ OneFit wordt begeleid door Financieel Bedrijfsmanagement (FBM) B.V. uit Nieuwegein.

OneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit UnlimitedOneFit Unlimited
Investeerder Bedrag
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 800
Frank van Brenk € 500
Hans Heeffer € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 200
Martijn Dijkstra € 500
Mennon Soekhlal € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Roy Brenkman € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 5.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 5.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Jan Maarten Fernig € 500
Stephan van der Wel € 1.200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 2.500
Raymond Nootenboom € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 300
hesther melief € 300
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 7.500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 2.500
Anonieme investeerder € 500
de rick € 2.500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 500
Jelle Olde Riekerink € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 300
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 2.500
Anonieme investeerder € 1.500
Anonieme investeerder € 1.000
Boen Jozef € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 2.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 100
M. Meeuwsen € 2.000
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 400
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 1.000
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 500
Anonieme investeerder € 100
Anonieme investeerder € 200
Anonieme investeerder € 100

Agium Finance & Control heeft de toetsing verzorgd van OneFit B.V. Deze onderneming wordt geleid door Serge Brabander en Camille Richardson.

Bedrijfsinformatie
OneFit biedt een flexibel alles-in-één abonnement voor sport en wellness aan. Voor € 59,- per maand kunnen sporters vrij trainen en lessen volgen bij de beste sportlocaties van hun stad. In Amsterdam is er keuze uit meer dan 80 fitnesscentra, yogastudio's, bootcamps, zwembaden, danscentra en boksscholen.
Sinds de start van dit nieuwe concept in januari 2015 groeit OneFit explosief. In oktober is OneFit ook in Den Haag van start gegaan. OneFit werkt via een gebruiksvriendelijk online platform.
Het grote voordeel voor leden is de keuze en afwisseling. In Amsterdam is er keuze uit meer dan 3.000 lessen per week. Het beoefenen van verschillende sporten, zoals de combi fitness en yoga, is vaak erg kostbaar. Met OneFit krijg je alle premium clubs en studio's, maar ook value-for-money.

De exploitatie van de organisatie is nu al breakeven en zoekt middels crowdfunding € 100.000 groeikapitaal om ook naar andere steden uit te breiden.

Financieel
De toetsing is gebaseerd op de prognose voor 2015 (deels realisatie) en 2016. Ook heeft Kapitaal Op Maat de jaarrekeningen van 2013 en 2014 ter beschikking.

Financiering
De Financiering zal dienen voor uitbereiding van de activiteiten naar andere regio’s binnen Nederland.

Bedrag lening: € 100.000
Rentepercentage: 7%
Looptijd: 60 maanden

Cijfermatige uitwerking
Kapitaal Op Maat beschikt over een prognose voor de jaren 2015 en 2016 van de resultatenrekening en de balans. In het eerste jaar is de prognose een verlies van € 103K, de verwachte winst in 2016 is € 159K (voor belasting). In 2015 is het eigen vermogen nog € 93K negatief. Dit verlies en het negatieve eigen vermogen wordt veroorzaakt door de aanloopkosten en opstartkosten bij OneFit. OneFit laat een sterke stijging zijn in het aantal abonnementen. Ter illustratie, de omzet in januari 2015 was € 28K en in december 2015 stijgt de maandomzet naar € 112K. De verwachting is dat deze stijging zich doorzet in 2016. Gerealiseerde verliezen zijn door aandeelhouders afgedekt middels het verstrekken van achtergestelde leningen.

Risico
In combinatie met de geleverde cijfers en de gehanteerde uitgangspunten stellen we vanuit Kapitaal Op Maat vast dat dit een gemiddeld risico is voor de Kapitaal Op Maat investeerders. Dit komt overeen met een rentepercentage van 7%.

Agium Risico Rating
De toetsing is bijgesloten bij het project en voor investeerders inzichtelijk.

Rentabiliteit
De score op de rentabiliteit leidt tot een hoog risico. De wordt met name veroorzaakt door het negatieve eigen vermogen in 2015. In 2016 is het eigen vermogen, naar verwachting, positief. De enorme groei in het aantal abonnementen zal hier voor moeten zorgen.

Solvabiliteit
De Solvabiliteit leidt ook tot een hoog risico. Hierbij moet wel worden aangemerkt dat de achtergestelde lening die is verstrekt door de aandeelhouders wordt gezien als vreemd vermogen, dit zou ook kunnen worden gekenmerkt als eigen vermogen. Deze lening kenmerken als eigen vermogen (garantiekapitaal) zal de solvabiliteit wel aanzienlijk verbeteren.

Liquiditeit
Het werkkapitaal is zowel in 2015 als 2016 ruim positief. Dit leidt tot een laag risico met betrekking tot de liquiditeit.

Aflossingscapaciteit
Het verwachte resultaat in 2016 bedraagt € 156K en er zijn voldoende liquide middelen aanwezig om aan de termijnbetalingen te kunnen voldoen.

Samenvattend:
De financiële vooruitzichten zien er goed uit, naar verwachting wordt het negatieve eigen vermogen van € 92K in 2015 omgebogen naar een positief eigen vermogen van € 41K in 2016. Vanaf 2016 zou het bedrijfsresultaat ook positief zijn. Dit alles leidt tot een gemiddeld risico voor de investeerders.

Als u bent ingelogd ziet u de aanvullende financiële informatie van dit project.

Als u bent ingelogd kunt u de zekerheden zien die aan dit project zijn verbonden.

Als u bent ingelogd kunt u een reactie plaatsen die door de ondernemer wordt beantwoord.

Als u bent ingelogd en geïnvesteerd heeft in dit project kunt u de updates over dit project inzien.

100% Gefinancierd! Met dank aan 158 investeerders!
Investeringsrisico
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C

laaghoog

Financieringsduur

60 Maanden

Rente

7 %

Reeds geïnvesteerd
€ 100.000 van de € 100.000
Doel van investering
Financiering werkkapitaal
Maak kennis met...
Serge Brabander en Camille Richardson
Serge Brabander en Camille Richardson
Serge Brabander en Camille Richardson

Ik ben Serge Brabander, ik ben 44 en woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in Scheveningen. Met 15 jaar werkervaring in de evenementen- en mediabranche heb ik veel ervaring in algemeen en commercieel management. Het ontwikkelen van vernieuwende business is altijd een rode draad in mijn carrière geweest. Ik heb zes jaar lang als algemeen directeur - en later tevens partner - aan het roer van Boomerang Media in Amsterdam gestaan. 'Ik zie mezelf als een creatieve ondernemer. Ik ben conceptueel ingesteld en weet anderen mee te krijgen. Een bedrijf opstarten is iedere dag opnieuw initiatieven nemen om je doelen te bereiken. Dat doe ik met heel veel enthousiasme.
'Mijn favoriete workouts zijn hardlopen, roeien en zwemmen. Het is fantastisch om te zien hoe enthousiast onze OneFit members aan het sporten zijn. Sporten en gezond leven verhogen de kwaliteit van leven enorm, ik ben er trots op dat wij met OneFit nu al zoveel members hebben die zo enthousiast zijn dat ze vaak ook vrienden en kennissen aan het sporten krijgen.'

Ik ben Camille Richardson, ik ben 39 en woon met mijn vrouw in Amsterdam. Naast mijn studie heb ik 13 jaar lang professioneel gebasketbald. Van 2004 tot 2006 kwam ik uit voor Nederland in het nationale team. Na het afsluiten van mijn profcarrière - en tevens afgestudeerd in Communicatie aan de Universiteit Nijmegen - startte ik mijn carrière bij het internationale mediabureau OMD. In 2008 werd ik bij Boomerang Media binnengehaald om de commerciële organisatie te versterken. Hier ontwikkelde ik mij tot tot succesvolle salesprofessional. In 2011 stapte ik over naar WebAds. Bij dit online mediabedrijf deed ik de nodige ervaring en expertise op in het doen van online campagnes. 'Ik heb altijd een zeer ondernemende geest gehad en de drive gevoeld om mooie dingen neer te zetten. Aan verliezen heb ik een bloedhekel daarom werk ik hard om doelen te bereiken. Mijn huidige doel is om het ontwerp en de ontwikkeling van ons online platform tot het beste en grootste sportnetwerk te maken. Gebruik maken van je talenten, hard werken en doorzetten! Mijn favoriete workout is natuurlijk nog altijd basketbal maar ook voor krachttraining ben ik altijd in. Het is geweldig om te zien hoe OneFit leeft in Amsterdam. De positieve vibe geeft ons heel veel energie om OneFit verder uit te bouwen.'

Incentive

We zien onze investeerders als onze ambassadeurs en daarom biedt OneFit een gratis abonnement voor 1 maand aan bij een investering van minimaal € 1.000,- en een gratis abonnement voor 2 maanden bij een investering van minimaal € 2.500,-. De gratis abonnementen zijn direct te gebruiken in Amsterdam en Den Haag. Utrecht en Rotterdam volgen.

Geen project van uw keuze?

Mail mij bij nieuwe projecten.

Heb je vragen?
Wij helpen je graag! 015 760 00 19
Nieuwsbrief

Blijf up-to-date van de laatste projecten en ontwikkelingen rondom crowdfunding!